Budowana za 41 milionów złotych droga to jedna z najnowocześniejszych tego typu inwestycji prowadzonych obecnie w Europie. Sam z ciekawością przyglądam się temu, jak budowana jest ta droga. Jesteśmy jedynym województwem w Polsce, które zdecydowało się na budowę drogi wojewódzkiej w tej technologii. Niesamowite zaangażowanie dwóch firm,  DROG-BUD-u i BUDPOL-u, daje gwarancję nie tylko dotrzymania terminów, ale co najważniejsze – jakości, która jest dla mnie bardzo ważna. Obecnie pracują tutaj maszyny, która budują autostrady. Przypomnę, że plany budowy tej drogi sięgają 11 lat. Teraz ten pomysł jest realizowany.

Tak budowana jest betonowa droga

Obwodnica, budowana w technologii betonowej, będzie miała długość ponad 6 kilometrów i prowadzona jest nowym śladem drogi wojewódzkiej nr 423. Droga, omijając Malnię i Chorulę od północy, doprowadzi ruch do ronda pomiędzy Krapkowicami a Gogolinem. Dzięki temu Opole zyska bezpośrednie połączenie  z węzłem autostradowym „Gogolin”, a mieszkańcy Malni i Choruli odetchną od ruchu ciężarówek.